Bespaar snel en eenvoudig tijd en energie met deze tips die helpen om het internet voor je te laten werken. Werk efficiënter en effectiever.

Uurtje factuurtje? Eenvoudig tijd registeren!

Ook al ben je geen uurtje factuurtje ondernemer is het registreren van de tijd die je in je onderneming besteedt belangrijk. Zo kan je een belastingvoordeel ontvangen als je kan bewijzen dat je een ondernemer bent. Daarvoor moet je voor de Belastingdienst voldoen aan het urencriterium. Het criterium is op dit moment 1225 uur per jaar. De belastingdienst kan je vragen om dit te bewijzen. Daarvoor is een eenvoudig tijd registreren belangrijk. Na verschillende systemen getest te hebben gebruik ik nu Timi. Timi heeft namelijk het voordeel dat de klantnaam, projectnaam en de tijd oppikt uit de omschrijving die je intypt. En het heeft ook een koppeling met de boekhoudpakketten MoneyBird en Jortt. Dus als je wel uurtje-factuurtje werkt je met een paar muisklikken een factuur maakt.

Slimme functies

Automatisch aanvullen

Automatisch aanvullen van klantnaam, projectnaam en tijd werkt heel prettig bij Timi. Je kunt ook aliassen toevoegen zodat een naam van een medewerker ook gekoppeld wordt aan een project.

automatisch aanvullen voor eenvoudig tijd registreren

Budget

Werk je met budgetten in een project? Geen probleem. Je kunt een budget instellen en je ziet snel hoeveel er nog beschikbaar is binnen het project.

project budget uren

Herinneringen

Tijdregistratie wordt in de haast nog wel eens vergeten. Gelukkig kan je Timi zo instellen dat er aan het einde van een werkdag een reminder wordt gestuurd wanneer je nog geen tijd hebt geschreven.

herinnering uren registratie

Rapportages

Ook is het mogelijk om snel een rapportage te maken van een periode of van een project of klant. Daarnaast is in de rapportage een markering beschikbaar waarmee je kunt afvinken of een activiteit als is gefactureerd.

Export

Je kunt een rapportage exporteren naar PDF of Excel. Het is ook mogelijk om de geselecteerde uren door te sturen naar de boekhoudpakketten MoneyBird en Jortt. Daar wordt de invoer verwerkt in een factuur die eenvoudig verstuurd kan worden. Ikzelf gebruik Timi in combinatie met Moneybird en mijn ervaring is dat in minder dan een half uur mijn wekelijkse facturatie en administratie gedaan is.

 

rapportage vanuit Timi

 

Kosten

Timi kost €7 excl. btw per maand per gebruiker. Je kunt met meerdere gebruikers binnen een team samenwerken in Timi. De betaling verloopt via een creditcard of incasso machtiging.

Starten

Je kunt Timi 14 dagen uitproberen voordat je besluit of dit de juiste oplossing is. Registreren voor de proefperiode kan via : https://timiapp.com

Hulp nodig bij het invoeren van slimme systemen? Stuur mij je vraag!

STEL JE VRAAG

Automatisch antwoord instellen

De zomervakantie komt er weer aan! Sommige ondernemers blijven online. Andere kiezen er voor om echt even “unplugged” te zijn. Dan is het verstandig om je contacten te informeren dat een antwoord door de zomervakantie langer op zich laat wachten. Maar hoe stel je een automatisch antwoord in? Hieronder lees je hoe je dit kunt instellen als je gebruik maakt van Outlook, Gmail of mailboxen bij je webhost.

Automatisch antwoorden in Outlook

Gebruik je outlook.com, Exchange Online of Office365? Log dan in op de webpagina van Microsoft via: https://login.microsoftonline.com

Op je Mailbox en klik op instellingen (tandwiel)

Selecteer Automatisch antwoorden

Nu kan je Automatisch antwoorden aanzetten. Je kunt ook een bepaalde periode kiezen.

out-of-office instellen

Daarnaast is het mogelijk om contactpersonen binnen je organisatie een aangepast boodschap te sturen.

Vergeet niet de aanpassing te bevestigen door op Ok te klikken. Je automatisch antwoord staat nu ingesteld voor Outllok.com, Exchange Online of Office 365.

Automatisch antwoord in Gmail

Gebruik je Gmail? Dan zit de instelling wat meer verborgen. Klik binnen Gmail op het tandwiel onder je profielafbeelding en selecteer Instellingen

Op het tabblad Algemeen vind je helemaal onderaan de instelling om een Automatisch antwoord in te stellen. Binnen Gmail is het alleen mogelijk om het automatisch antwoord alleen aan de mensen in mijn Contacten en aan mensen binnen de eigen organisatie te sturen. Of als je beide vinkjes uit laat wordt het antwoord naar iedereen gestuurd. Er is dus geen onderscheid tussen een interne en externe boodschap zoals bij Exchange Online of Office 365.

Vacation Message in DirectAdmin

Maak je gebruik van mailboxen via een hosting abonnement? En biedt de webhoster beheer via DirectAdmin aan? Dan kan je via DirectAdmin een Out-of-Office bericht instellen.

Log in op je Direct Admin pagina. En klik binnen de sectie E-mail management op Vacation Message

Maak een nieuwe Vacation Message via Set Vacation Message aan of bewerk een bestaande:

Vervolgens is het mogelijk om een tekst en een periode op te geven:

direct admin vacation message

Een ander systeem? Neem contact op met je webhost

Gebruik je een ander systeem dan Microsoft, Gmail of Direct Admin? Neem dan contact op met je webhost, Zij kunnen je mogelijk verder helpen.

Hulp nodig bij het invoeren van slimme systemen? Stuur mij je vraag!

STEL JE VRAAG

Kan ik een zakelijk telefoonnummer laten blokkeren voor telemarketing?

Worden jouw werkzaamheden ook regelmatig gestoord door een ongevraagd aanbod voor goedkope energie of voordelige mobiele telefoonabonnement? Wat zijn de mogelijkheden om deze verspilling van je kostbare tijd te voorkomen?

Bel-me-niet register

Het is mogelijk om net als particulieren je telefoonnummer te laten registreren bij het Bel-me-niet register. Maar het is alleen mogelijk als jouw onderneming een rechtsvorm met een natuurlijke persoon heeft. Dus een eenmanszaak, vennootschap onder firma, maatschap kunnen zich inschrijven voor bel me niet voor bedrijven. BV’s of NV’s kunnen zich niet inschrijven.

Meer informatie over registratie vind je hier: https://www.bel-me-niet.nl/vragen/kan-ik-een-zakelijk-telefoonnummer-laten-blokkeren-voor-telemarketing

Anonieme bellers blokkeren

Je kunt een app op je smartphone installeren waarmee je anonieme oproepen kunt blokkeren. Het voordeel is dat je geen anonieme belletjes meer krijgt van bijvoorbeeld een telemarketingbedrijf. Het nadeel is dat de app ook gewenste oproepen blokkeert van bedrijven of personen die met een geblokkeerd nummer bellen.

Call Blocker is een app voor Android-smartphones. Je vindt deze in de Play store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vladlee.callblocker&hl=nl

TrapCall is een app voor iPhones. Je vindt deze in de Appstore: https://itunes.apple.com/us/app/trapcall-always-know-whos-calling/id877286524?mt=8

Doorschakelen naar een Antwoorddienst

Wil je ongestoord kunnen werken? Overweeg dan een doorschakeling naar een antwoorddienst. Zij zullen op basis van instructies telemaketing oproepen beantwoorden.

Vragen over slimme oplossingen zoals deze opties voor bel me niet voor bedrijven? Oplossingen die tijd en energie besparen? Op zoek naar meer rust en resultaat? Stuur mij je vraag!

STEL JE VRAAG