Bespaar snel en eenvoudig tijd en energie met deze tips die helpen om het internet voor je te laten werken. Werk efficiënter en effectiever.

online telefooncentrale

Ik gebruik de online telefooncentrale van gntel voor automatisch doorschakelingen op basis van tijdstip of beschikbaarheid. Overdag naar een antwoorddienst en ’s avonds naar een voicemail (naar e-mail). Ook gebruik ik de gnTel app. Zo is mijn smartphone een normale telefoon geworden en ziet de persoon die ik bel mijn 015-7111070 nummer.

 

Vragen?

Hulp nodig bij de selectie van een online telefooncentrale? Stuur mij je vraag!

STEL JE VRAAG

Dropbox Business voorbeelden

Verschillen Dropbox Business en Dropbox Plus of Professional

Dropbox kent 4 verschillende versie. Het gratis basis account. Wens je meer ruimte dan kan je overstappen naar het Dropbox Plus account. Wens je als freelancer of ZZP’er meer zakelijke functies dan kan je voor Dropbox Professional  kiezen. En werk je als met meerdere personen in een team dan is Dropbox Business een optie. Maar wat is nu het grote verschil tussen Dropbox Plus/Professional en Dropbox Business? Hieronder vind je de belangrijkste Dropbox Business functies.

 

Teammappen

Een belangrijk verschil zijn de team folders. Dit zijn mappen die binnen de Dropbox Business accounts worden gedeeld. Een team folder hoort bij een groep en elke groep heeft leden. Zo is bijvoorbeeld de financiële administratie alleen zichtbaar voor een aantal medewerkers. Terwijl een map “projecten” wel voor alle medewerkers zichtbaar is. Door het gebruik van groepen zijn medewerkers eenvoudig toe te voegen of te verwijderen.

dropbox team folders

Centraal beheer

Dropbox Business heeft minimaal 3 gebruikers. Om de gebruikers te beheren maak je gebruik van de Admin Console. Daar maak je gebruikers aan. En bepaal je het beleid binnen de organisatie. Mogen bestanden gedeeld worden buiten de eigen organisatie? Is twee-staps-verificatie verplicht? Allemaal zaken die in te stellen zijn in de Admin Console.

De Admin Console heeft ook een Activity tabblad. Daarin is te zien wie toegang heeft gehad tot een bepaald document. Zeker met de nieuwe AVG regelgeving kan dit helpen met de verplichting dat aan te tonen is wie welke data bewerkt.

dropbox business admin console

Facturatie

De facturatie van Dropbox Business verloopt via een verzamelfactuur. Bij Dropbox Plus en Cropbox Professional ontvangt elke gebruiker nog een aparte factuur. Dat is met Dropbox Business opgelost.

Prijsverschil

Dropbox Business Standaard (€10 per maand) is per gebruiker iets duurder dan Dropbox Plus (€8,25 per maand) maar weer voordeliger dan Dropbox Professional (€16,58 per maand). Wel moeten er minimaal 3 gebruikers worden afgenomen.  Naast Dropbox Business Standaard bestaat er ook nog een Dropbox Business Advanced. Advanced kent een ongelimiteerde opslag. En nog meer veiligheidsfuncties.

dropbox-prijzen

Vragen?

Hulp nodig bij de selectie van een online dienst om documenten te delen? Stuur mij je vraag!

STEL JE VRAAG